خبرنگار یزد فردا : اعظم السادات میرجلیلی -- مدیر عامل مخابرات استان یزد که عبدالمجید معنوی و عباس ملازینلی از مدیران روابط عمومی این شرکت وی را همراهی می کردند ،بمناسبت ایام الله دهه فجر در جمع  اصحاب رسانه ، افزود: 957 كیلومتر از مسیر ریلی استان و 100 درصد روستاهای با جمعیت بالای 500 نفر نیز زیرپوشش تلفن همراه قرار دارند.

وی ادامه داد : فعال نمودن سیستم GPRSدر شهرستانهای ابركوه، اردكان، تفت، صدوق ، طبس ، میبد و یزد از دیگر اقدامات این شركت در راستای ارائه خدمات الكترونیك به دارندگان تلفن همراه  است . 

مقوم افزود : ضریب نفوذ تلفن ثابت استان 5/43 درصد  است و هم اكنون 474 هزار و 945 شماره تلفن ثابت در این استان مشغول بكار است كه 20 هزار شماره آن در سال جاری دایر شده است و این استان رتبه چهارم كشور در ضریب نفوذ تلفن ثابت را كسب كرده است.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=45686_30805156-2248682.jpg

مدیر عامل شركت مخابرات استان یزد گفت: سه هزار و 693 دستگاه تلفن همگانی در استان  مشغول به كار می باشد  و در حال حاضر 68 دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان ، خدمات امور مشتركین ثابت و سیار را ارائه می دهند كه هشت دفتر آن در سال جاری راه اندازی شده است.

 وی با بیان اینكه 831 شعبه بانك در استان از طریق شبكه دیتا به شبكه بانكداری الكترونیكی مجهز شده اند تصریح كرد: این شركت آمادگی خود را برای ارائه خدمات متنوع و گسترده دیگر به بانكها اعلام می كند.

مدیرعامل شركت مخابرات استان یزد گفت: هم اكنون دفاتر ICT روستایی در 156 روستا استان تاسیس شده و مشغول به كارمی باشند.

وی اتصال تعدادی از دانشگاهها به شبكه فیبرنوری و اتصال 200 دبیرستان ، تجهیز 83 جایگاه و فروشندگی سوخت به منظور فعال نمودن كارت ملی هوشمند سوخت از دیگر اقدامات شركت مخابرات استان بیان كرد.

مقوم در ادامه گفت: چهار هزار و 800 كیلومتر فیبر نوری در استان شامل دو هزار و 338 كیلومتر فیبر نوری خط اصلی و یكهزار و 603 كیلو متر خط فرعی و روستایی و 500 كیلومتر فیبر نوری بین مراكز و 359 كیلومتر جهت سایر موارد اجرا شد كه در حدود 57 كیلومتر فیبر نوری در سال جاری انجام شده است.

وی با بیان اینكه 146 مركز تلفن ثابت نیز به شبكه فیبر نوری متصل هستند و تعداد ایستگاههای مایكروویو محلی استان را 250 ایستگاه بیان كرد و گفت: از این تعداد 24 ایستگاه اصلی می باشند. 

مدیرعامل شركت مخابرات استان یزد گفت: هم اكنون 66 هزار و 613 شماره تلفن در روستاهای استان مشغول بكار هستند و ضریب نفوذ تلفن در روستاها 7/40 درصد است.

مقوم با بیان اینكه یكهزار و 389 آبادی این استان دارای ارتباط مخابراتی هستند افزود: 95 درصد جمعیت روستاس استان تحت پوشش شبكه تلفن همراه و 96 درصد متصل به شبكه اطلاع رسانی و 97 درصد دارای ارتباط تلفن خانگی و 71 درصد هم تحت پوشش دفاتر ICT می باشند.

مدیر عامل شركت مخابرات استان یزد گفت:  در سال جاری 290 پروژه مخابراتی در بخشهای مختلف با سرمایه گزاری 211 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و 52 پروژه از این تعداد نیز در دهه فجر با اعتبار سه میلیارد تومان افتتاح شد.

وی در پایان  در پاسخ به سئوال خبرنگار یزد فردا  گفت :  مصوبات سفر هیات دولت به استان در دور اول و دوم به استان صدرصد محقق شده و در دور سوم  نیز سه مصوبه به تصویب رسید كه هم اكنون 78درصد پیشرفت فیریكی دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا